nak cari rezeki jugak

Monday, December 17, 2012

My Dream


Insyaallah, lepas grad ijazah aku nak talab(apply) master kat sini , master lisaniyyat.

Alhamdulillah susunan Allah itu cantik. Sebelum ni aku selalu tak sabar nak grad sebab aku tak maw ambik bahasa arab, aku boring giler belajar bahasa arab sebab tak larat dah dengar asatizah aku membebel bersyarah 2 3 jam dalam dewan kuliah.

Bila aku pikir balik,dulu aku jugak yg tergedik2 over excited nak masuk U, konon ada credit hour , pastu ada banyak cuti la bagai, kelas besar.huhuhu. Takpa, la ni dah macam kat sekolah balik sebab aku tukar U dan aku pilih takhassus Lisaniyyat(Linguistik) , belajar dalam kelas dan dalam kelas tu ada 14 orang jer student. Hahaha, memang yakin habis kalo cakap depan (kadang2 la). Memang sume asatizah senang bagi tumpuan kat kami semua, tapi aku ja yang jarang2 tumpu.hahaha.

Kenapa aku boleh terminat nak ambil Master Lisaniyyat ? Sebelum ni aku dah decide lepas grad ni aku nak ambil A-level untuk belajar Math, aku minat sangat dengan Math, aku rasa pengajian aku tak lengkap tanpa subjek Math.

Tapi tiba2 je aku bertukar arah nak ambil Lisaniyyat pulak. Sebabnya Lisaniyyat ni pon lebih kurang Math jugak. Banyak sangat ijraat dalam lisaniyyat ni pakai Mathematical Formula. Then, I think why not I devote my life in Linguistics, lebih kurang je pon. Lagipun , macam rugi je ambik A-level. Better aku ambik master terus and not giving up my arabic studies.

Thanks to my beloved seniors cuz always asking me whether I'll take master or not. =/

Aku nak ambik master kat morocco jugak. Wilayah pilihan pertama aku adalah wilayah aku sekarang, Mohammedia. Second, kawasan pelancongan =P. Tetouan ke, marakech ke.hahak.


Lepas ambik master, aku nak ambik PhD. Tapi kalo boleh aku tak maw ambik PhD kat sini. Aku nak ambik kat negara Eropah lah sebab nak rasa angin baru pulak.

The song below I dedicated for me and all of 'knowledge seekers'





Ilmu tidak akan menembusi hati2 yang bermaksiat kepada Allah
(Wa Nauzubillahi min Zaalik)

P/S:Ya Allah , jangan biarkan hamba ini putus asa dalam mencapai impian. Amin.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...